وکیل پایه یک دادگستری

ساخت وبلاگ

قانون مجازات مواد مخدر

امروزه متاسفانه اعتیاد به مواد مخدر باعث اختلالات بسیاری در جوامع مختلف شده است که این اختلالات از جهات مختلفی مانند اقتصادی ،سیاسی، فرهنگی و … در جامعه پدیدار گشته اند. متاسفانه با توجه به آمار موجود، تعداد افرادی که به مواد مخدر گرایش دارند،  روز به روز در حال افزایش است . اعتیاد همه سنین از کودک تا پیر و حتی اقشار تحصیل کرده جامعه را در برگرفته است قاچاق مواد مخدر شاید ریشه ی تمامی این مشکلات باشد. به هر روی در صورت گرفتاری به این مشکل باید به دنبال راه نجات باشید. اگر با مشکل مواد مخدر گریبان گیر هستید ما بهترین موسسه ی حقوقی در اصفهان را به شما معرفی می کنیم ‌. وکیل مواد مخدر در اصفهان راه گشای مشکلات شما موکلین گرامی خواهد بود.

همانطور که همه ما می دانیم اعتیاد به مواد مخدر باعث میشود که فرد برای تامین نیاز خودش دست به هرکاری بزند. از آنجا که فرد معتاد معمولا شغلی برای تامین هزینه های مواد خودش ندارد. دست به کارهای مختلفی ازجمله رواج آن از طریق قاچاق مواد مخدر ، جابجایی مواد مخدر ، فروش مواد مخدر و … میزند ‌. تمامی  این فعالیت ها نوعی جرم محسوب می شوند که قانون گذاران جوامع مختلف بسته به میزان جرم و شرایط افرادی که در جوامع در حال انجام این اعمال هستند، قوانینی را تصویب کرده اند که در صورت شناسایی هر یک از آنها این قوانین اجرا می گردد.

در این مطلب ضمن معرفی وکیل مواد مخدر در اصفهان ، در مورد مواد مخدر و موارد حقوقی مربوط به آن و شرایطی که با وجود وکیل متخصص مواد مخدر آسان خواهد گشت به گفتگو می نشینیم.

موارد حقوقی مواد مخدر

همانطور که در بالا اشاره کردیم اعتیاد به مواد مخدر نوعی جرم محسوب می شود. قانون گذار برای مجازات مجرم قوانین خاصی را در نظر گرفته است. قبل از اینکه به موارد حقوقی و قوانین مربوط به مواد مخدر بپردازیم لازم است که برای دو کلمه اعتیاد و استعمال دو تعریف جداگانه بیان کنیم:
اعتیاد و استعمال در کتاب قانون در تعریف اعتیاد اینگونه بیان شده است که در واقع اعتیاد باعث وابستگی شدید فرد معتاد به مواد مخدر می‌شود . ولی در زمینه استعمال اینگونه نبوده و فرد به صورت تفریحی و تفننی به مصرف مواد مخدر می پردازد ؛ از آنجا که هم استعمال کننده و هم فرد معتاد هر دو در قانون مجرم شناخته می شوند برای مجازات هردوی آنها قوانینی در نظر گرفته شده است ولی بسته به شرایطشان نوع و میزان مجازاتشان متفاوت خواهد بود.

 

وکیل مواد مخدر در اصفهان
 

مجازات اعتیاد به مواد مخدر

در کتاب قانون برای فردی که مصرف مواد مخدر را به عنوان یک تفریح در نظرمی‌گیرد و در استفاده از آن هیچ اجباری مبنی بر اینکه فشار جسمی و روحی وی موجب استعمال مواد مخدر میشود وجود ندارد، قوانین خاصی را در نظر گرفته است به گونه ای که برای شخص بسته به نوع موادی که مصرف می کند مجازات شلاق و جریمه نقدی را در نظر می گیرند.
اما در مورد شخص معتاد اینگونه نبوده و در واقع قانون به فرد معتاد به چشم یک بیمار نگاه میکند که باید تحت حمایت های مختلف فرهنگی، مالی و… مداوا شود . از آنجا که فرد معتاد به دلیل فشار جسمی و روحی ای که به دنبال مصرف مکرر مواد مخدر برای وی به وجود آمده است، مجبور به مصرف مواد مخدر می‌شود. قانون گذار قوانین دیگری را وضع کرده است به گونه‌ای که در مورد چنین افرادی بیشتر سیاست مدارا و ترغیب فرد برای مداوا شدن و دوری کردن از مصرف مواد مخدر را در پیش گرفته است . در صورتی که ، فرد معتاد به هر دلیلی از این قانون سرپیچی کند و یا قصد فرار از این مجازات را داشته باشد، قانون‌گذار دستور حبس معتاد را صادر می کند.

به زندان انداختن معتادان در شرایطی که واقعاً راه حل دیگری وجود ندارد و برای اینکه جامعه از دزدی و جرایم دیگر در امان بماند اتفاق می افتد. البته انداختن معتادان در زندان ها نیز بی دردسر نبوده و گاهی ممکن است که حتی باعث گسترش بیشتر جرم در داخل زندان شود . برای مقابله با چنین مشکلاتی معمولاً قوانینی مبنی بر اینکه فرد معتاد باید مجبور به انجام کاری تحت نظر دولت شود و یا حتی در صورتی که از این بیماری رهایی نیابد و تلاشی نکند از برخی حقوق شهروندی منع خواهد شد.
 این مجازات باعث می‌شود که، فرد معتاد از لحاظ روانی کمبود احساس کرده و برای اینکه دوباره مورد قبول و احترام اطرافیان و جامعه واقع شود و تلاش خود را برای رهایی از این بیماری انجام دهد.

در مورد مجازات افراد معتاد گاهی اوقات دولت مجبور به تصمیم اجبار برای ترک می گیرد. با این شرایط که به معتاد سه ماه فرصت داده میشود تا خود شخصا به مراکز درمانی ای که تحت نظر دولت می باشد مراجعه کند.  در صورتی که این کار را انجام ندهد و یا بعد از انجام آن دوباره به مصرف مواد مخدر بپردازد، قانون گذار دستور ترک اجباری را زیر نظر مستقیم دولت صادر می کند.

همه مواردی که در بالا ذکر کردیم مربوط به افرادی بود که خود مصرف کننده ی مواد مخدر بوده اند اما در صورتی که شخصی از طریق جابجایی مواد مخدر و فروش و قاچاق آن به کسب درآمد بپردازد مطابق قوانین بسته به نوع مواد و میزان آن به حبس ، شلاق ، جریمه نقدی و در موارد شدید به اعدام محکوم میگردد.

وکیل مواد مخدر در اصفهان

مواردی که مورد بررسی قرار گرفت، از جمله کوچکترین موارد حقوقی مربوط به مواد مخدر بود. از آنجا که این جرم با دلایل مختلف اتفاق می افتد و شرایط افراد در ارتکاب جرم متفاوت است . قانونگذار بسته به شرایط مختلف میزان مجازات را تعیین  کرده است؛ حال اگر فردی به دلایلی مانند معتاد بودن و یا حتی در طعمه افتادن به سبب جابجایی ناخواسته و ندانسته ی مواد مخدر دستگیرشده است ، به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از شرایط و قوانین موجود ممکن است نتواند ازخود دفاع کند و یا مجازات را به حداقل برساند. در چنین شرایطی بهتر است از وکیلی که در زمینه ی مواد مخدر تخصص کافی دارد، کمک گرفته شود. چرا که وکیل مواد مخدر با جمع آوری اطلاعات کافی اعم از سوابق موجود ، شرایطی که مجرم مجبور به ارتکاب جرم شده ، هدف و انگیزه ی او برای ارتکاب جرم می‌تواند موجب کاهش میزان مجازات وی شود. یا در صورتی که موکل گناهی مرتکب نشده و در مذان ارتکاب جرم قرار گرفته است ، وکیل می تواند شواهد و مدارک لازم جهت اثبات بی گناهی فرد مذکور را به دادگاه ارائه نماید.

موسسه حقوقی ما در اصفهان با وکیل پایه یک دادگستری در زمینه مواد مخدر به شما کمک می کند تا بتوانید به مطلوب ترین نتیجه ی ممکن برسید. برای گرفتن وقت قبلی و مشاوره در زمینه موادمخدر از وکیل مواد مخدر در اصفهان ، می توانید با موسسه حقوقی ما تماس حاصل نمایید.

لینک های مفید : 

 

سنگ نهبندان ..............................................................................................تاج گل در اصفهان

هتلینگ بیمارستانی تجهیزات استیل بیماریستانی تجهیزات استیل اتاق عمل ترالی ترالی اورژانس ترالی دارو پایه سرم سینک بیمارستانی شرکت گاز و باند گاز و باند باند و گاز گاز و باند در اصفهان شرکت گاز و باند در اصفهان بهترین کاشی کاشی در اصفهان شرکت کاشی بهترین طرح کاشی بهترین کاشی در اصفهان خرید اینترنتی دمنوش نیوشا دمنوش لاغری نیوشا قیمت محصولات نیوشا کانال تلگرام دمنوش نیوشا قیمت دمنوش لاغری نیوشا پکیج لاغری شکم و پهلو نیوشا پکیج لاغری نیوشا 40 روزه قیمت دمنوش نیوشا ............................................................................................... ثبت نام کسب و کارهای نوین مرجع کسب و کارهای نوین پارک کسب و کارهای نوین کسب و کارهای نوین خدمات ویژه شهروندی خدمات شهروندی اصفهان کسب و کارهای اینترنتی دیجیتال مارکتینگ هلدینگ رضوانی رضوانی خوش 193 تشریفات عروسی در اصفهان تشریفات عروسی اصفهان خدمات عروسی در اصفهان مشاوره دیجیتال مارکتینگ مشاور دیجیتال مارکتینگ مشاور کسب و کار مهدی صادقی آژانس هواپیمایی در اصفهان آژانس مسافرتی در اصفهان آژانس گردشگری در اصفهان سان سیر سان سیر اصفهان تور لحظه آخری از اصفهان تور بلغارستان از اصفهان تور خارجی از اصفهان ویزای شینگن از اصفهان تور ترکیه از اصفهان ویزای کانادا اصفهان پرواز چارتر از اصفهان خرید بلیط هواپیما خرید بلیط پرواز

وکیل پایه یک دادگستری...
ما را در سایت وکیل پایه یک دادگستری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نامشخص vekalatt بازدید : 65 تاريخ : دوشنبه 23 بهمن 1396 ساعت: 16:53

مسئولیت متصدی حمل بار قبل و بعد از تحویل

حمل ونقل بار از جمله ارکان مهم اقتصاد، تجارت، رفاه اجتماعی، امنیت، حاکمیت و سیاست است. ازین رو توجه به آن در پیشبرد اهداف اقتصادی و سیاسی و… موثرخواهد بود. علاوه بر حمل و نقل داخلی، حمل و نقل بین المللی جهت انتقال کالاها از کشوری به کشور دیگر انجام می شود. حمل و نقل بین المللی ممکن است به روش های مختلف زمینی، دریایی و هوایی انجام شود. از بین انواع روشهای حمل ونقل، حمل ونقل جاده ای جایگاه ویژه خود را دارد و دارای قدمت بیشتری میباشد. در سال ۱۹۹۷، به طور متوسط ۴۲ درصد حمل ونقل بین کشورهای اروپایی از طریق حمل ونقل جاده ای انجام می شد.
کنوانسیون قرارداد حمل‌ونقل بین‏المللی جاده ای در سال ۱۹۵۶ تدوین گردید. کشورهای بسیاری از جمله ایران مفاد این قرارداد را مورد توجه قرار دادند. براساس این کنوانسیون، متصدی حمل‌ونقل زمینی در مورد خسارات وارده به فرستنده و گیرنده کالا، دارای مسئولیت می‌باشد. این مسئولیت شامل تعهداتی است که متصدی حمل بار قبل و بعد از تحویل کالا دارد. ایران در سال ۱۳۷۶ به کنوانسیون حمل ونقل بین المللی جاده ای پیوست. بر صاحبان کالا که در حوزه ی حمل ونقل بین المللی مشغول به فعالیت هستند، لازم است با مفاد این کنوانسیون آشنا شوند.
مسئوليت متصديان حمل ونقل از نوع مسئوليت ضمانی، قراردادی بوده و متضمن تعهد به نتيجه است. مسئولیت متصدی حمل بار، از زمان تحویل محموله آغاز شده وتا رسیدن آن به دست گیرنده ادامه دارد. متصديان حمل ونقل مسئول اعمال خدمه و نمايندگان خود در طول مدت حمل می باشند.
بيمه مسئوليت متصديان حمل ونقل در کشور وکیل ملکی در اصفهان ما اجباری می باشد ولی بيمه محمولات اختياری است. معمولا متصدیات حمل و نقل به نمايندگی از صاحبان کالا اين محمولات را بيمه می نمايند.
در هنگام بروز خسارت معافیت هایی برای متصدی حمل بار در نظر گرفته شده است. موارد معافیت مطرح محدود به قوه قاهره نیست و در این مورد خطرات ذاتی حمل و نقل زمینی مورد توجه قرار گرفته است. اما استناد به معافیت ها احتیاج به اثبات رابطه سببیت با خسارت ایجاد شده می باشد. همچنین مرور زمان می تواند به عنوان دفاعیه در کنوانسیون پیش بینی شود.

 قوانین حمل و نقل کالا

مسئولیت متصدی حمل بار قبل از تحویل

قرارداد حمل و نقل تابع مقررات عقد وکالت است. بدین شرح که متصدی حمل و نقل کالا مانند وکیل، امین محسوب می شود. این شخص موظف است تا پیش از نقل کالا، به مواردی مانند نشانی صحیح گیرنده، محل تحویل کالا، تعداد و میزان کالا و محتوای بسته بندی ها توجه نماید.
همچنین مدتی که کالا باید در آن مدت تحویل داده شود، مسیر حمل کالا و تعیین قیمت اشیای گران بها اهمیت ویژه ای دارد و باید پیش از حمل کالا توسط متصدی حمل بار بررسی شوند.
ارسال کننده کالا نیز باید در بسته بندی کالا دقت لازم را به عمل بیاورد. درصورتی که این کار به درستی انجام نشود، خسارت ناشی از انجام ندادن این کار به عهده ی ارسال کننده است.
درمواقعی که عیب بسته بندی کالا معلوم باشد و متصدی حمل و نقل توجهی به آن ننموده باشد، متصدی حمل و نقل مسئولیت آن را به عهده خواهد گرفت.

مسئولیت متصدی حمل بار بعد از تحویل

زمانی که کالا در تصرف متصدی حمل و نقل است، ارسال کننده تحت شرایطی می تواند کالا را مسترد نماید. درخصوص نحوه استرداد محموله توسط فرستنده و آثار آن، با توجه به پيش بيني موضوع در ماده ٣٨٢قانون تجارت و اعلام مواردي در ماده ٣٨٣ اين قانون، مبني بر منتفي بودن اين حق استرداد مي توان گفت با تحقق هر کدام از اين موارد – مشروح در ماده ٣٨٣ – تعهد متصدي حمل ونقل به نوعي در مقابل گيرنده کالا ايجاد مي شود و ملزم به عمل به تعهدات خود مي باشد. استرداد کالا استثنائاتی دارد که عبارتند از: بارنامه توسط ارسال کننده تهیه و به وسیله متصدی حمل و نقل به گیرنده کالا ارسال شده باشد. متصدی حمل و نقل، رسیدی به ارسال کننده داده و ارسال کننده نتواند آن را پس بدهد.
در صورتی که متصدی حمل و نقل به گیرنده کالا اعلام کرده باشد، کالا به مقصد رسیده و باید آن را تحویل بگیرد. درصورتی که پس از رسیدن کالا به مقصد، گیرنده ی کالا درخواست تحویل کرده باشد. متصدی حمل و نقل موظف است طبق دستور گیرنده عمل نماید.
اگر گیرنده کالا آن را قبول نکند و یا هزینه ی حمل و نقل را پرداخت ننماید، برعهده ی متصدی حمل و نقل است که مراتب را به اطلاع فرستنده برساند. در این شرایط باید کالا نزد متصدی حمل و نقل یا شخص ثالث به عنوان امانت نگه داری شود.
در این حالت مخارج و هر نقص و عیبی که در کالا به وجود بیاید به عهده ارسال کننده خواهد بود.
اگر تکلیف کالا توسط متصدی حمل و نقل و یا گیرنده مشخص نشود، فرد می تواند وکیل سرقت در اصفهان کالا را پس از کسب اجازه از دادستان محلی یا نماینده ی او به فروش برساند.
لازم به ذکر است، درصورتی که متصدی حمل و نقل نتواند تلف شدن یا گم شدن کالا را به دلیل کوتاهی فرستنده و گیرنده اثبات نماید. یا اینکه اثبات کند حوادثی منجر به مفقود شدن کالا شده است و به هر دلیل دیگری نتواند خود را تبرئه نماید. مسئولیت کالای گم شده یا ازبین رفته با او خواهد بود‌.
شرایط اقامه ی دعوی علیه وکیل مواد مخدر در اصفهان دی حمل بار
اقامه دعوي عليه متصديان حمل ونقل وکیلدارای چند شرط است که عبارتند از : ١ -ذينفع بودن ٢ -اهليت داشتن ۳ -داراي سمت باشد. در اينگونه دعاوي، خواهان ممکن است ارسال کننده، گيرنده، خريدار و يا بيمه گر باشد.
با توجه به این که، مسئوليت متصديان حمل ونقل قراردادی است، نظرات و تحلیل های متنوعی در این زمینه بیان شده است . برخی معتقدند اثبات ذینفع بودن، اهلیت و سمت برای طرح دعوی کافی است. گروه دیگر می گویند شخص يا اشخاصي که در اسناد حمل ونقل بخصوص بارنامه نام آنها قيد شده است دارنده چنين حقي مي باشند. همچنین در برخی موارد این نظر مطرح می شود که مالکيت خواهان درمحموله در اين خصوص شرط است.

وکیل رابطه نامشروع در اصفهان , وکیل سرقت در اصفهان , وکیل قرارداداها در اصفهان , وکیل معاملات در اصفهان وکیل دیه در اصفهان , وکیل مواد مخدر در اصفهان , وکیل نفقه در اصفهان و  وکیل تعزیرات در اصفهان , وکیل ملکی در اصفهان ,  وکیل ثبتی در اصفهان ، وکیل ارث در اصفهان , وکیل ترک انفاق در اصفهان

وکیل پایه یک دادگستری...
ما را در سایت وکیل پایه یک دادگستری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نامشخص vekalatt بازدید : 46 تاريخ : دوشنبه 23 بهمن 1396 ساعت: 16:02

آشنایی با افراز ملک مشاع

پیش از پرداختن به مبحث افراز ملک مشاع ذکر این نکته ضروری است که برای موارد این چنینی مشورت گرفتن از وکلای کاردان و آگاه شرط عقل است، چرا که عدم آگاهی از اینگونه موارد حقوقی مشکلاتی را در پی دارد که ممکن است منجر به اشتباهی بزرگ وکیل ملاقات فرزند در اصفهان و غیرقابل جبران گردد. مواردی مانند افراز و فروش ملک های مشاع با وکیل خیانت در امانت در اصفهان  نظر دادگاه انجام می گیرد و کوچک ترین اشتباه و سهل انگاری ممکن است عواقب بدی را پیش رو وکیل معاملات در اصفهان داشته باشد.
قبل از هر چیزی لازم است 
وکیل دیه در اصفهان  با ملک مشاع و ویژگی های آنها آشنا شوید. لازم است بدانید که ملک مشاع از جمله املاک و دارایی‌های به حساب می‌آید که چند نفر در جزء جزء آن شریک هستند و نمی‌توان سهم هر کدام را به طور جدا گانه تفکیک کرد.
درمورد ملک مشاع می توان به این مورد اشاره کرد که برای مثال همه ساکنین یک ساختمان نسبت به پارکینگ، راهرو، راه پله، حیاط و …. سهمی مساوی و یا مشخص دارند. اگر لازم باشد بسته به شرایط مختلف سهم هر یک بسته به میزان پولی که گذاشته‌اند تعیین می گردد. در بعضی از موارد هم قادر به تفکیک یا تقسیم کردن یک مورد مشاع نیستند. پس از این مقدمات لازم است به بررسی این موضوع بپردازیم که افراز ملک مشاع چیست و در چه صورتی انجام می‌گیرد. لازم است در مورد بخش های مختلف همین یک جمله توضیحات دقیقی دهیم و بعد به صورت کلی به مطلب بپردازیم.

افراز ملک مشاع چیست ؟

در توضیح افراز می توان گفت عملی است که طی آن اموال و املاک مشاع را تقسیم بندی کرده و به قسمت های مختلف تبدیل می کنند. در واقع با انجام این عمل مالکان یک ملک یا یک مال مشاع، وکیل امور گمرکی در اصفهان مال یا ملک خود را از حالت اشاعه خارج کرده و به تصرف کامل خودشان در می آورند.
ممکن است به دلیل تشابهاتی که بین افراز و تفکیک وجود دارد، این دو مبحث اشتباه گرفته شوند.
وکیل جعل در اصفهان لازم است بدانید تفکیک مبحثی مجزا می باشد و تفاوت بارز تفکیک و افراز در این است که افراز مخصوص اموال مشاعی است. اما تفکیک هم مال مشاع و هم مال غیر مشاع را شامل می گردد.
از دیگر تفاوت های بارز و
وکیل اصلاح شناسنامه در اصفهان مشخص تفکیک و افراز می توان به این موارد اشاره کرد که در افراز سهم خواهان ملک مشاع خود را تقسیم کرده و وکیل نزاع در اصفهان هر یک بسته به سهم خود قسمت خود را بر می دارد و وکیل جهیزیه در اصفهان بقیه ملک یا مال به حالت مشاع باقی می‌مانند. در تفکیک ملک یا مال به قطعات کوچکتری تقسیم می‌گردد.
تفکیک در اداره ثبت انجام می گردد، ولی در افراز ممکن است هم در اداره ثبت و هم در دادگاه مورد مربوطه انجام گیرد.
افراز ممکن است به اجبار و به دستور دادگاه انجام شود . ولی در زمینه تفکیک فقط به خواسته طرف درخواست کننده توجه می‌گردد.
در مورد تفکیک اگر ملک یا مال دارای چند شریک باشد، در صورتی که هر یک از آنها در مورد انجام این عمل احساس نارضایتی کنند سریع پرونده متوقف می شود. اما در افراز اینگونه نبوده و تا زمانی که به طور کامل افراز صورت نگرفته باشد حق اعتراضی وجود ندارد.

 

قانون افراز و فروش ملک مشاع

مراحل افراز ملک مشاع

برای اینکه افراز یک مال مشاع انجام گیرد، باید مراحلی رعایت شود که به برخی از آنها می پردازیم.

– تهیه ی مدارک

از ابتدایی ترین مراحل وکیل تغییرنام در اصفهان می توان به جمع آوری و تهیه مدارک اشاره کرد که مدارک لازم برای اقدام افراز ملک مشاع شامل موارد زیر است: ۱.نام سایر مالکین مشاع علاوه بر نام شخصی که اقدام کرده است. ۲.اسنادی که نشان دهنده مالکیت است . ۳.درخواستی مبنی بر شروع افراز ملک که معمولاً به صورت کتبی می باشد.

– ثبت در خواست شروع افراز ملک مشاع

از مراحل دیگر در ادامه تهیه مدارک می‌توان به ثبت درخواست وکیل افترا در اصفهان شروع افراز ملک اشاره کرد که بعد از ثبت شدن و انجام بررسی‌های لازم توسط مسئولین مرتبط در پی اینکه ملک قابل افراز است یا خیر درخواست ثبت و یا رد می‌شود.

– کارشناسی ملک و انجام عمل افراز

در صورت ثبت شدن، نمایندگانی را برای کارشناسی ملک و انجام عمل افراز مامور می‌کنند که بعد از انجام مراحل اداری و قانونی ملک مورد نظر افراز می گردد. تمامی مالکان ملک بسته به حق و حقوق خود به سهم مورد تایید توسط کارشناس مربوطه خواهند رسید و در این صورت سهم خود را از حالت اشاعه خارج می‌کنند.

املاک غیر قابل افراز

تمامی مواردی که به شرح و بررسی آن پرداختیم، وکیل رابطه نامشروع در اصفهان در مورد املاک مشاعی است که قابل افراز باشند. اما مبحث افراز به همین جا ختم نمی شود، گاهی اوقات ممکن است بنابه دستور و صلاح دید دادگاه یا مامور مورد نظر، وکیل مواد مخدر در اصفهان ملک مشاعی که درخواست افراز ملک داده است اصلا قابل افراز نباشد.
اگر ملک
وکیل تعزیرات در اصفهان , غیرقابل افراز باشد، کار اندکی سخت می گردد. در صورتی که هر یک از مالکین ملک مشاع درخواست افراز ملک خود را با وجود غیر قابل افراز بودن آن داشته باشند، دادگاه مربوطه باید تصمیم نهایی را بگیرد.
برای گرفتن تصمیم، فردی که این درخواست را داده باید دادخواست را تنظیم کرده و با پرداخت هزینه ی دادرسی و تعیین وقت قبلی از دادگاه درخواست کند تا نسبت به ملک غیر قابل افراز خود تصمیم نهایی را بگیرد.
وقتی درخواست افراز ملک مربوطه ثبت می‌شود، دادگاه برای حل مشکل ملک غیر قابل افراز فقط می‌توانند دستور قطعی برای فروش ملک را صادر کند. نظر دادگاه، به منزله ی دستور تلقی شده و باید سریعاً به آن رسیدگی شود. بعد از فروش ملک مورد نظر با نظر دادگاه و سهم هر یک 
وکیل ثبتی در اصفهان از مالکان مشکل حل شده و همه به سهم خود خواهند رسید.
پس از بررسی افراز ملک مشاع به این نتیجه می‌رسیم که موارد حقوقی امثال افراز ملک، نیازمند دقت و سواد بالایی است و در اکثر موارد به افراد پیشنهاد می شود که برای این گونه موارد حقوقی از وکلای کاردان و آگاه کمک بگیرند که این کار علاوه بر درست پیش رفتن پرونده، سرعت به نتیجه رسیدن آن را نیز به همراه دارد.

خدمات وکیل : 

 

وکیل پایه یک دادگستری...
ما را در سایت وکیل پایه یک دادگستری دنبال می کنید

برچسب : وکیل افترا در اصفهان, نویسنده : نامشخص vekalatt بازدید : 86 تاريخ : دوشنبه 23 بهمن 1396 ساعت: 16:08

قوانین مطالبه سرقفلی

در دنیای تجارت و در زمینه املاک، زمین و… قوانین خاصی وجود دارد که بر اساس نیاز یا بر اساس شرایط موجود می توان از آنها بهره گرفت، یکی از این موارد سرقفلی می‌باشد. در این مطلب می خواهیم بدانیم سرقفلی چیست؟ دعوا برای مطالبه سرقفلی شامل چه مواردی است ؟ شرایط لازم برای انتقال سند سرقفلی چیست ؟ و…

سر قفلی چیست؟

برای واژه سرقفلی توضیحات بسیار اختصاصی وجود دارد، اما به بیان ساده می توانیم اینطور تعریف کنیم که سرقفلی در واقع مبلغ پولی است که شخص مستاجر به شخص اجاره دهنده می دهد. ولی تفاوت آن با پول پیش این است که صاحب مغازه مالک آن پول خواهد بود و مانند پول پیش نیست که بعد از مدت زمانی به مستاجر برگردانده شود. در واقع مستاجر با دادن پولی که تحت عنوان سرقفلی ارائه می شود، این حق را از اجاره دهنده می‌گیرد که با شرایطی خاص به کسب و پیشه خود بپردازد. لازم به ذکر است مستاجر در این مدت حق این را ندارد که مغازه شخص را به دیگری واگذار نماید.

دعوای مطالبه حق سرقفلی

دعوای مطالبه حق سرقفلی

انواع سندهای سرقفلی

سندهای سرقفلی به صورت دو نوع سرقفلی عادی و سرقفلی رسمی وجود دارند، که در زمینه سرقفلی عادی در واقع همه چیز به صورت شفاهی صورت گرفته و دو طرف با یکدیگر قرارداد امضا می کنند که مستاجر به کسب و پیشه بپردازد. ولی در سند رسمی اینگونه نبوده و همه چیز کتبا و رسما در دفاتر اسناد ثبت می شود.

وکیل رابطه نامشروع در اصفهان , وکیل سرقت در اصفهان , وکیل قرارداداها در اصفهان , وکیل معاملات در اصفهان وکیل دیه در اصفهان , وکیل مواد مخدر در اصفهان , وکیل نفقه در اصفهان و  وکیل تعزیرات در اصفهان , وکیل ملکی در اصفهان ,  وکیل ثبتی در اصفهان ، وکیل ارث در اصفهان , وکیل ترک انفاق در اصفهان

شرایط لازم برای انتقال سند سرقفلی

برای انتقال دادن اسناد سرقفلی حتما باید در قراردادهایی که نوشته می شود، عبارت انتقال به غیر بلامانع است نوشته شده باشد. در غیر این صورت شخص مستاجر حق انتقال سند را به شخص دیگری ندارد ولی اگر ذکر شده باشد، مستاجر میتواند سرقفلی را به هر قیمتی که مایل است منتقل کنند. حتی ممکن است این قیمت از قیمتی که به مالک قبلی داده است نیز بیشتر باشد.
اگر انتقال سند سرقفلی به هر دلیلی با نارضایتی مالک همراه باشد، قرارداد به طور کامل فسخ شده و مبلغ سرقفلی به کسی که آن را بدون اجازه انتقال داده است تعلق نمی گیرد.
با توجه به مطالبی که در ارتباط با سرقفلی شرح داده شد، اندکی اطلاعات در مورد سرقفلی و شرایط آن به دست آوردیم. حال می خواهیم بدانیم که دعوای مطالبه سرقفلی چیست و چه شرایطی دارد؟

دعوای مطالبه سرقفلی

دعوای مطالبه سرقفلی زمانی پدید می‌آید که موجر یا همان اجاره دهنده ملک زودتر از زمانی که با مستاجر خود قرارداد بسته بود به او دستور تخلیه ملک را بدهد. در این زمان مستاجر می‌تواند با مراجعه به دادگاه و تنظیم شکایتی مبتنی بر اینکه اجاره دهنده ملک زودتر از زمان تعیین شده درخواست تخلیه داده است، مبلغ سرقفلی را مطالبه نماید. در این صورت زمانی که دادگاه حکم را صادر کرده و به اجاره دهنده ملک دستور پرداخت مبلغ سرقفلی را داده باشد، موجر تنها۱۰ روز فرصت دارد تا مبلغ سرقفلی را پرداخت کند. اگر به هر دلیلی این کار را انجام ندهد مستاجر این حق را دارد که اقدام به توقیف اموال موجر برای بازپس‌گیری طلب خود کند.
نکاتی مهم در مورد دعوای مطالبه سرقفلی
– چنانچه مالک از مستاجر حق سرقفلی را دریافت نکرده باشد، اما مستاجر با دریافت حق سرقفلی مغازه را به شخص دیگری واگذار کرده باشد مستاجر دوم تا زمان پایان قرارداد حق طلب کردن مبلغ سرقفلی را نخواهد داشت. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که اگر قراردادی بین مستاجر و مالک بدون دریافت حق سرقفلی نوشته شده باشد و تاریخ انقضای این قرارداد برای مثال یک سال باشد، ولی بعد از گذشت ۴ ماه به درخواست شخص اجاره دهنده یا حتی شخص دیگری مجبور به تخلیه مکان شود، می تواند به ازای باقیمانده زمان قرارداد خود حق سرقفلی دریافت نماید.

– در زمان تخلیه ملک تجاری مستاجری که حق سرقفلی پرداخت کرده است، می‌تواند به قیمت عادلانه و مطابق روز حق سرقفلی را از اجاره دهنده طلب کند.

خدمات وکالتی : 

– اگر در زمان عقد قرارداد بین اجاره دهنده و مستاجر ذکر شود که شخص اجاره دهنده تا زمانی که مستاجر در ملک حضور دارد، مبلغ اجاره یا پول پیش را اضافه نخواهد کرد، مستاجر میتواند با اجاره دادن ملک به شخص دیگری طلب حق سرقفلی کند.

در واقع منظور از سرقفلی به طور کلی این گونه است که شخص مستاجر با پرداخت هزینه به عنوان سرقفلی از امکانات ویژه ای برخوردار می گردد، به این صورت که در واقع به گونه ای صاحب ملک نیز محسوب میشود. چراکه اجاره دهنده در قبال دریافت وجه به عنوان سرقفلی به مستاجر این امکان را می‌دهد تا هر زمانی که می‌خواهد در محل مورد نظربه فعالیت خود ادامه دهد. اگر به هر دلیلی خواست که از آنجا خارج شود و محل را تخلیه کنند اگر زودتر از زمان تعیین شده بین خودش وصاحب ملک خارج شود، می تواند به ازای باقی مانده ی قرارداد از صاحب ملک مبلغی طلب کند. یا حتی می تواند ملک را به شخص دیگری اجاره دهد و در ازای آن حق سرقفلی را طلب کند. در واقع سرقفلی روشی است که صاحب ملک با این امکان همچنان ملک را برای خود نگه داشته و در ازای واگذاری آن به شخصی دیگری مبلغی را مطابق با عرف و قیمت روز به طور عادلانه دریافت می کند.

در نهایت توصیه می گردد برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی کامل از مطالبه سرقفلی و قوانین حاکم بر موجر و مستجر، با انتخاب یک وکیل خوب، از وقوع اتفاقات ناگوار پیشگیری نمایید. دفتر وکالت حامد امیری، آماده ارائه کلیه خدمات مشاوره و وکالت برای مراجعه کنندگان است. خدمات دیگر دفتر وکالت حامد امیری شامل وکیل مواد مخدر در اصفهان، وکیل سرقت در اصفهان، وکیل قراردادها در اصفهان و وکیل ارث در اصفهان می باشد.

 سئو سايت در اصفهان سئو اصفهان  ديجيتال مارکتينگ طراحی سايت در اصفهان خدمات سئو سئو در اصفهان تبليغات در گوگل تبلیغ در گوگل

وکیل پایه یک دادگستری...
ما را در سایت وکیل پایه یک دادگستری دنبال می کنید

برچسب : وکیل ملاقات فرزند در اصفهان , وکیل خیانت در امانت در اصفهان ,وکیل معاملات در اصفهان, نویسنده : نامشخص vekalatt بازدید : 48 تاريخ : دوشنبه 23 بهمن 1396 ساعت: 16:12